10 грудня 2024 р. на факультеті історії, політології та національної безпеки відбувався захист педагогічної практики студентами четвертого курсу, які навчаються на ОП «Середня освіта. Історія та громадянська освіта». Здобувачі вищої освіти першого рівня охоче поділилися враженнями, обмінялися міркування та висловили свої зауваження щодо проходження практики в закладах загальної середньої освіти Луцька та Волинської області.
Наприклад, Тетяна Бабич переконалася, що з огляду на вікові особливості дітей методи, використовувані в навчанні історії у п’ятому класі, мають відрізнятися від тих, які можна застосувати у восьмому класі. Вона також зауважила, що окремі теми із всесвітньої історії у підручниках для восьмого класу містять багато інформації, яка потребує повнішої систематизації. Юлія Кротюк додала, що у восьмому класі вона широко використовувала метод візуалізації історичного матеріалу для стимулювання пізнавальної активності учнів. Олеся Семеневич зазначила, що навчальна програма з історії для учнів шостого класу досить інтенсивна, але робочі зошити добре розроблені, тому впродовж уроку школярі загалом успішно вивчають тему. Андрій Мархлевич наголосив, що на своїх уроках широко використовував інтерактивні методи навчання, прагнув формувати в учнів критичне мислення, спираючись на свої знання з історії та методики навчання історії. Він також поділився досвідом підготовки учнів до турніру юних істориків й олімпіади з історії. Богдана Крук, яка була на педагогічній практиці в Цуманському ліцеї, вказала на добре технічне забезпечення класних кімнат у цьому навчальному закладі, що давало їй можливість урізноманітнювати методи навчання на уроках історії. Вона також упевнена, що учням восьмого класу запам’ятався проведений нею позакласний захід на тему «Чому потрібно бути соціально активним». Ірина Герасим’юк зазначила, що в класах математичного профілю методи, використовувані на уроках історії при вивченні однієї й тієї ж теми, мають дещо відрізнятися від тих, які можна успішно застосовувати в класах гуманітарного профілю. За розробленою нею анкетою студентка також провела опитування учнів, щоб з’ясувати, на скільки результативною була її робота як учительки-практикантки. Олексій Шпирук зазначив, що йому цікаво було проводити уроки з громадянської освіти, але водночас він вказав на потребу нових методичних матеріалів і систематизації програм із цього предмета для різних класів.
Студенти засвідчили достатній рівень своєї теоретичної підготовки, отриманої в Університеті, й висловили впевненість, що педагогічна практика в наступному семестрі закріпить їхні практичні навички як вчителя історії та громадянської освіти.
Галина МАЛЕОНЧУК