Primary tabs

Освіта дорослих – це не лише доповнення знань, а й примноження людського капіталу

By redactor, 24 November, 2014
Переглянути на сайті

Сучасне суспільство ставить високі вимоги до людини – до її освіченості, мобільності та відкритості до нового досвіду. Це й є визначальним чинником створення Університетів третього віку, які успішно функціонують у багатьох країнах за сприяння Центральноєвропейської ініціативи.

З огляду на досвід функціонування цих закладів в України, а також аналіз змісту навчальних програм з погляду їх спрямованості на формування компетенцій, які б розширювали економічні та соціальні можливості людей категорії 50+, можна відзначити, що система взаємодії Університетів третього віку з державними структурами, бізнесом і громадськими організаціями на сьогоднішньому етапі становлення цієї соціальної інституції потребує удосконалення. Саме з цією метою 15 листопада на факультеті психології СНУ імені Лесі Українки відбулася робоча зустріч керівників УТВ, які представляли НУ «Львівська політехніка», ЛНУ імені І. Франка, Університети третього віку Івано-Франківська, Стрия, Чернівців, Ужгорода, Рівного, Тернополя, Києва, соціально-педагогічний факультет Брестського державного університету імені О. Пушкіна, Волинський Акме-Університет (м. Луцьк).

Основним в обговоренні й обміні досвідом було обговорення Положення про Університет третього віку, його завдання й основні форми діяльності. Презентацію щодо діяльності Волинського Акме-Університету представляла професор Жанна Вірна. Жанна Петрівна зазначила, що створення УТВ – це ініціатива здебільшого громадських організацій і волонтерської активності викладачів вищих навчальних закладів. У створеному в м. Луцьку Акме-Університеті основний акцент поставлено на загальнокультурній і гуманітарній освіті літніх людей, тому прерогативу в розробці навчальних програм надано медико-психологічній освіті (практична психологія з елементами поглибленого вивчення психології здоров’я і професійного довголіття, психологія сім’ї і психологія конфліктів, тренінг особистісних здібностей (посилення пам’яті) і саморегуляції, медична геронтологія, психосоматика, курси йоги); гуманітарно-історичній (філософія, історія країни, світова історія й історія цивілізацій, сучасна національна і всесвітня література, географія, економіка, екологія), художньо-театральній (театральні, вокально-музичні студії) та вивченню іноземних мов і оволодінню комп’ютерними технологіями.

За результатами зустрічі підготовлено рекомендації щодо стратегії (плани дій і способи реалізації) співпраці Університетів третього віку з державними та недержавними суб’єктами для розширення участі людей так званої категорії 50+ у простір повноцінної соціально-економічної самостійної. Варто додати, що слухачами Акме-Університету є не лише пенсіонери, а й пенсіонери, які працюють. Згодом в університеті заплановане створення різноманітних навчально-профільних курсів для осіб, які в силу певних життєвих обставин потребують активного включення у простір особистісного удосконалення – пошуку власного АКМЕ.

Продовження обміном досвідом щодо функціонування Університетів третього віку відбулося у колег із Брестського державного університету імені О.С. Пушкіна. У форумі міжнародних експертів «Образование на протяжении всей жизни для пожилых людей: улучшение их экономических возможностей посредством Института Третьего Возраста в странах Центрально-Европейской Инициативы», який проходив 18 листопада на базі Територіального центру соціального обслуговування населення Ленінського району м. Бреста, брала участь також професор факультету психології СНУ імені Лесі Українки Жанна Вірна. 

Такі зустрічі дуже плідні, адже інноваційно-пошукова інтенція викладачів-ініціаторів і волонтерів факультету психології доповнилася новими формами використання інноваційних технологій у навчанні людей категорії 50+, а також цікавими варіантами методичного забезпечення навчального процесу. 

Вл. інф.

При використанні цієї інформації обов`язкове посилання на першоджерело