Головна / Публікації / З турботою про професійний розвиток викладачів

З турботою про професійний розвиток викладачів

Наприкінці жовтня викладачі факультету іноземної філології Валентина Ущина, Олена Даркевич (кафедра англійської філології) та Вікторія Новак (кафедра прикладної лінгвістики) взяли участь у роботі Креативного кампуса «Вище», який проводився Спільнотою для навчання та викладання «Вище», за підтримки партнерських організацій (Британська Рада в Україні, Pearson, Dinternal Education, Центр забезпечення якості освіти Національного університету «Києво-Могилянська академія») та Міністерства освіти і науки України.

Креативний Кампус є першим модулем довгострокової програми професійного розвитку викладачів, спрямованої на впровадження компетентнісного підходу у навчанні та викладанні. Цілями Кампуса є підвищення обізнаності щодо підходів, які сприяють розвитку навичок 21-го століття, таких, як критичне мислення, вирішення проблем, комунікації та лідерські навички; забезпечення викладачів практичними інструментами, щоб зробити навчання більш творчими, студенто-центрованим та пов’язаним з навчальними результатами; допомога викладачам ЗВО та завідувачам кафедр у запровадженні компетентнісного підходу у навчанні та викладанні у свої програми.

Робоча програма Кампуса складалася з лекцій, роботи в групах, дискусій та практичних завдань. Серед тренерів Кампуса – досвідчені українські та міжнародні викладачі та фасилітатори:


Микола Скиба – експерт напряму «Освіта» аналітичного центру «Українського інституту майбутнього» (UIF). У своєму виступі висвітлив питання зміни освітньої парадигми в контексті четвертої промислової революції, problem solving approach у навчанні, формування компетенцій майбутнього, освіти впродовж життя (lifelong learning) і сталого розвитку особистості;


Наталя Іванова – доцент кафедри економічних наук НАУКМА, авторка курсу «Креативне мислення» під час інтерактивних лекцій розповіла, що таке креативність та як її можна розвивати у будь-якому віці за допомогою різноманітних технік;


Роб Льюїс – учитель, тренер і письменник з понад 20-річним досвідом роботи у Великобританії та за кордоном. Упродовж декількох років реалізовував проекти Британської Ради з розвитку вчителів. Від нього учасники Кампуса дізнавалися, як створювати креативне середовище та розвивати критичне мислення;


Аня Колбушевська – викладає англійську мову майже 30 років як тренер з мовлення, ментор викладачів, академічний керівник та директор найбільшої мовної школи Inlingua Basel (Швейцарія). Вона є автором праці “Eaquals Self-Help Guide for Development of Teachers”. Усім викладачам українських вишів було цікаво спробувати на практиці як працюють техніки розвитку креативного мислення та як «приборкати дракона» під назвою «оцінювання»;

Юлія Кнюпа – тренерка мережі Theodor Heuss Kolleg з 2012 року. Працювала у програмах неформальної освіти в Україні, Польщі, Молдові, Росії та Латвії. Сертифікований коуч (ICF/ECF), має досвід менторства та проведення тренінгів для тренерів. Наразі активно розвиває практику візуальної фасилітації, зокрема скрайбінг на освітніх заходах, візуальні конспекти тощо. Співавторка посібника для розвитку навичок візуалізації “Can you draw it for me?” Юлія розповіла, як медіа, технології і освіта задали тренд на візуальне сприйняття та навчила, як додати образності й креативності процесу викладання;


Діана Даюб – менеджерка проектів студії онлайн-освіти EdEra. Проводить тренінги на тему освіти та менеджменту команди. До EdEra працювала в офісі реформи охорони здоров’я та Конгресі США. На Кампусі Діана представила цікаву тему про онлайн ресурси для навчання й викладання.

Програма професійного розвитку викладачів складається з окремих модулів (кампусів), кожен з яких присвячений одному кластеру компетенцій. Модулі відбуватимуться у різних регіонах України, на базі партнерських університетів, для забезпечення максимальної інклюзії учасників. Наступні події програми «Кампус “Вище”» для українських університетів базуються на різних прогнозах щодо майбутніх навичок, які будуть потрібні людству. World Economic Forum, UNICEF, модель компетенцій підприємця ЄС – всі визначають наступні навички:

  • креативне мислення
  • здатність вирішувати проблеми
  • навички комунікацій, робота в команді
  • навички емпатії та самоменеджменту
  • залучення інших
  • критичне мислення.



Навесні відбудеться другий Кампус, долучитися до якого запрошуємо всіх викладачів університету.

Про події та новини програми можна дізнатися за посиланнями: http://gohigher.org/professional_development та https://www.facebook.com/gohigher.org/

Олена ДАРКЕВИЧ

При використанні цієї інформації обов`язкове посилання на першоджерело