Головна / Публікації / Третій рівень освіти: українські реалії реформування та зарубіжний досвід

Третій рівень освіти: українські реалії реформування та зарубіжний досвід

16–18 листопада на базі практик спортивно-оздоровчого табору «Гарт» відділ аспірантури та докторантури СНУ імені Лесі Українки утретє провів Міжнародну науково-практичну конференцію «Третій рівень освіти в Україні: становлення та тенденції».

До підготовки у проведенні конференції долучилися також Науково-дослідницький інститут Люблінського науково-технологічного парку і Департамент сім’ї, молоді та спорту Луцької міської ради.

За задумом організаторів, наукова конференція покликана провести конструктивний обмін думками у світлі нових перетворень у галузі освіти і науки, здійснити глибокий аналіз існуючих проблем у підготовці докторів філософії та докторів наук, сформулювати нові ідеї та підходи до вирішення проблем у системі третього рівня освіти.

У секційних засіданнях участь узяли науковці з Польщі, Литви та представники закладів вищої освіти України.

Від організаторів учасників конференції вітали проректор з наукової роботи та інновацій СНУ імені Лесі Українки Андрій Бояр, секретар Шацької селищної ради Людмила Цевух, помічник-консультант народного депутата України Ірини Констанкевич, кандидат історичних наук Лариса Понєдєльнік і завідувач відділу аспірантури та докторантури СНУ імені Лесі Українки Мирослава Філіпович, якій, власне й належить ідея заснування та проведення цього заходу.

Особливий інтерес серед науковців викликала й доповідь державного експерта директорату вищої освіти і освіти дорослих МОН України Ольги Панич про подальші кроки міністерства у реформуванні третього рівня освіти. У руслі реформування науки доповідав і перший проректор, проректор з адміністрування та розвитку СНУ імені Лесі Українки Анатолій Цьось, котрий поділився алгоритмом інтеграції дослідницьких проектів та фахових видань у міжнародну наукову спільноту і наукометричні бази. Про використання навчально-інтерактивних технологій при підготовці поліцейських у вишах зі специфічними умовами навчання розповіли представники Дніпропетровського державного університету внутрішніх справ Ірина Алєксєєнко (доктор політичних наук, професор) та Сергій Ступак (слухач магістратури факультету підготовки фахівців для підрозділів кримінальної поліції). У присутніх виникло теж чимало питань до доповідачів, які охоче ділилися власним довідом.

Робота ІІІ Міжнародної науково-практичної конференції «Третій рівень освіти в Україні: становлення та тенденції» відбувалася у форматі дискусійних майданчиків. Перший із них – «Новітні методи та шляхи підготовки наукових кадрів через докторські школи», де учасники обмінювалися думками і напрацюваннями щодо «креативних деструкцій» у підготовці докторів філософії, ролі класичних університетів у формуванні наукової еліти нації, особистісних та професійних імперативів науковця в освітніх процесах.

Тематика другого дискусійного майданчика зосередилася довкола інституційних трансформацій у науці та інтернаціоналізації третього циклу вищої освіти. Третього – якості наукових досліджень, інноваційної практики в академічних дослідженнях і викладанні, академічної доброчесності та лідерства.



Усі пропозиції, напрацьовані учасниками науково-практичної конференції, оформили у резолюцію, яку направлять до МОН України.

Відділ звязків із громадськістю

При використанні цієї інформації обов`язкове посилання на першоджерело