Головна / Публікації / На медико-біологічному факультеті говорили про підвищення якості освіти

На медико-біологічному факультеті говорили про підвищення якості освіти

У рамках тижня медико-біологічного факультету відбулися презентації проєкту «Навчай і навчайся якісно» та Центру моніторингу та підвищення якості освіти. Проєкт реалізують у межах Стратегічного практикуму для керівників ЗВО (організатори – Києво-Могилянська академія, ГО «Вище», Саксонський центр викладання та навчання вищої освіти в Лейпцигу (Німеччина), Міністерство освіти і науки України, Національне агентство із забезпечення якості вищої освіти).
На початку заходу декан факультету Андрій Поручинський зазначив, що нещодавно були створені нові структури у галузі підвищення якості освіти.
Темами розмови стали проєкт «Навчай і навчайся якісно», презентація Центру моніторингу та підвищення якості освіти, а також навчально-методичний семінар «Сучасний викладач у сучасному університеті: нові тенденції та вимоги до акредитації освітніх програм». Власне, медико-біологічний факультет СНУ потрапив у 15-ку відібраних із 83 університетів для участі у програмі з реалізації проєкту.
Завідувачка кафедри фізіології людини і тварин Алевтина Моренко виступила з доповіддю і презентацією щодо двоступеневого стратегічного практикуму для керівництва ЗВО. Його мета – показати, як якість викладання та навчання впливає на якість освіти. Учасники – керівники та виконавці. Етапів виконання проєкту три. 10–11 листопада – перша частина практикуму, яку реалізували викладачі СНУ спільно з колегами з Лейпцигу (виступи, практична робота у групах, воркшопи). Другий етап – самостійна праця над проєктом. І третя частина – 16–17 грудня (представлять проміжні результати роботи).

Після доповіді Алевтини Моренко виникло жваве обговорення Центру (який тільки формується, а запрацює разом із проєктом 2020 року), у ході якого з’ясувалося, що Центр існуватиме і після закінчення проєкту. Також ішлося про комунікації студентів і викладачів із іноземними колегами. Це питання здебільшого зводиться до знання англійської мови. Оскільки проєкт стартує з вересня 2020 року, у викладачів є час для пропозицій і їх утілення.
Доцент кафедри фізіології людини і тварини Олена Дмитроца розповіла про ті альтернативні заходи, учасницею яких вона стала на умовах повного забезпечення або ж співфінансування. Це, наприклад, зимова школа–2019, у якій біологиня й узяла участь, вигравши грант. Розповіла Олена Романівна і про школу охорони здоров’я, яка була платформою, де учасники ділилися досвідом. Це здебільшого практики, зокрема відомі спікери. Такі платформи – альтернатива науковим конференціям. Вони збагачують новим досвідом.
Андрій Поручинський розповів про мотиви створення Центру. Наголосив на тому, що викладач повинен встигати за технологіями, які освоїли студенти. Зазначив, що такі центри уже функціонують, це не ноу-хау, вони перегукуються у функціях.
Крім того, ішлося про структуру акредитації та нововведення цього процесу. Присутні викладачі активно включились у розмову про втілення самого Центру в життя – мовляв, чи не будуть даватися вказівки про опитування «згори». А в системі оцінювання їх бентежить такий момент, що студенти ставлять високі бали тим викладачам, які менше вимагають, або ж тим, які викладають менш складні предмети. Тема критеріїв оцінювання якості освітньої програми викликала найбільш бурхливу дискусію.

Відділ зв’язків із громадськістю

При використанні матеріалів гіперпосилання на ресурс обов'язкове